Organizacja ślubu i wesela to spore wyzwanie. Pod uwagę trzeba wziąć naprawdę wiele istotnych aspektów. Czasem przygotowania na własną rękę są po prostu niemożliwe. W takim wypadku na pewno przyda się doraźna pomoc. Na czym polegają konsultacje z wedding plannerem? Czym charakteryzuje się dobry wedding planner? Jakie zadania do niego należą? Czy warto skorzystać z jego usług?
Wedding planner – czym się zajmuje, jakie powinien mieć cechy?
Wedding planner to konsultant ślubny. Jego głównym zadaniem jest pomóc narzeczonym zorganizować dzień ślubu oraz wesele. Nie zawsze musi zajmować się wszystkim. Może pomóc tylko przy tych sprawach, które przytłaczają przyszłych małżonków.Wedding planner przede wszystkim zajmuje się doradzaniem i wskazywaniem rozwiązań, które zadowolą państwa młodych. Dzięki znajomości branży i aktualnych trendów może wykazać się nietypowymi pomysłami, które na długo zapadną w pamięć nie tylko młodym, ale także gościom. Dobry konsultant ślubny musi być osobą kreatywną i umiejętnie zarządzać czasem. Powinien posiadać umiejętność słuchania i pracy pod presją. Często narzeczeni w ostatniej chwili postanawiają coś zmienić bądź nagle o czymś sobie przypomnieli.Ponadto wedding planner musi pokazać, że jest empatyczny i dyspozycyjny.
W jakich kwestiach może pomóc wedding planner?
Wedding planner może zaplanować cały ślub i wesele lub tylko ich poszczególne części. Wszystko zależy od tego, czego będą oczekiwać od niego państwo młodzi. Oto najważniejsze zadania należące do konsultanta ślubnego:
- Pomoc w wyborze podwykonawców i ich polecenie lub zatrudnienie. Konsultant ślubny z racji tego, że na co dzień zajmuje się organizacją wesel, ma rozległe kontakty i wie, na co zwrócić szczególną uwagę. Doradzi, w jaki sposób powinien wyglądać nadzór nad podwykonawcami, pomoże ustalić kolejność działań do wykonania na weselu lub sprawdzi, czy umowa jest poprawnie skonstruowana.
- Pomoc w ustaleniu budżetu. Ślub i wesele to ogromne koszty. Wedding planner pomoże je zoptymalizować i zaproponuje w miarę własnych możliwości tańsze równie korzystne rozwiązania. Może też podpowiedzieć, z których elementów można zrezygnować tak, aby wszystko nadal było idealne.
- Pomoc w organizacji uroczystości. Konsultant z całą pewnością wykaże się logistycznymi umiejętnościami i zajmie się stroną techniczną. Wykona scenariusz ślubu oraz schemat tego, w jaki sposób mają przebiegać przygotowania. Co więcej, młodzi nie będą musieli martwić się rozliczeniami z podwykonawcami, ponieważ i w tym przypadku wyręczy ich wedding planner.
- Pomoc w zorganizowaniu ślubu w plenerze. Ceremonię można urządzić praktycznie w każdym miejscu, pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie wymogi. Konsultant ślubny pomoże dopełnić formalności. Wskaże także ewentualne przeszkody i alternatywne rozwiązania.
- Pomoc w zadbaniu o każdy szczegół. Ceremonia weselna i ślubna musi zapaść obecnym w pamięć. Szczególnie narzeczonym, którzy będą wspominać ten dzień przez kolejne lata. Dlatego tak ważne jest zaplanowanie nawet najmniejszej drobnostki. Konsultant wskaże, co jest modne w danym sezonie, a co uniwersalne i ponadczasowe. Wedding planner podpowie, jaki motyw przewodni się sprawdzi oraz ponownie pomoże zoptymalizować koszty całego przedsięwzięcia.
- Pomoc ogólna. Wedding planner obiektywnie wskaże wszystkie zalety i wady każdego pomysłu i ustali wszystkie niezbędne szczegóły. Uprości też wybór lokalizacji i wyjaśni niejasności znajdujące się w umowie.
Dlaczego warto skorzystać z usług wedding plannera?
Wedding planner specjalizuje się w organizacji ślubów i wesel. Dzięki niemu para młoda może być pewna, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie będzie żadnych przykrych niespodzianek, a nawet jeżeli pojawi się jakiś problem, to konsultant szybko się nim zajmie. Ponadto dotrze on do takich informacji, o których narzeczeni nawet by nie pomyśleli, np. ukryte koszty. Trzeba też pamiętać, że w trakcie przygotowań do uroczystości toczy się normalne życie. Młodzi muszą więc pogodzić planowanie z codziennością. Kiedy powierzą część obowiązków konsultantowi ślubnemu, mogą się skupić na innych sprawach i tylko doglądać, jak idą przygotowania.